Sandplay Workshop

SANDPLAY WORKSHOP
Το σεμινάριο χωρίζεται στις εξής ενότητες:

Σύντομη ιστορία του Sandplay και εισαγωγή στην Ντόρα Κάλφ
Αρχικά θα θέσουμε μια σταθερή βάση στην κατανόηση του Jungian / Kalffian Sandplay και των βασικών αρχών του.
Θα δώσουμε ιδιαίτερη προσοχή στη διαφορά μεταξύ του Sandplay, όπως δημιουργήθηκε από τη Ντόρα Κάλφ με βάση την Γιουνγκιανή ψυχολογία και άλλες μορφές εργασίας με άμμο. Θα χρησιμοποιήσουμε εποπτικό υλικό, όπως τις ταινίες της Dora Kalff και του Estelle Weinrib για να συζητήσουμε τα θεμέλια του Jungian Sandplay και της διαδικασίας Sandplay στο σύνολό της.

Τι είναι το σύμβολο;
Θα κουβεντιάσουμε για την έννοια ενός συμβόλου, όπως ισχύει για την Γιουνγκιανή ψυχολογία και το Sandplay.
Θα χρησιμοποιήσουμε ένα συνδυασμό θεωρητικών εννοιών και βιωματικών ασκήσεων για να διερευνήσουμε τη σημασία του συμβόλου.
Ο ελεύθερος και προστατευμένος χώρος (free and protected space) στο Kalffian Sandplay είναι μια από τις βασικές έννοιες αυτής της θεραπευτικής πρακτικής. Θα μάθουμε περισσότερα για το τι σημαίνει αυτό, τόσο με τη θεωρητική παρουσίαση όσο και με τις βιωματικές ασκήσεις..

Τι είναι το παιχνίδι στο Sandplay;
Θα εξερευνήσουμε το νόημα και τη σημασία του παιχνιδιού στην άμμο. Θα εξετάσουμε κλινικά παραδείγματα χρήσης του παιχνιδιού στο Sandplay με ενήλικες και παιδιά. Θα αναπτύξουμε μια βαθύτερη κατανόηση του παιχνιδιού ως μεσολαβητή μεταξύ συνειδητού και ασυνείδητου.

Τι είναι το Sand; Γιατί χρησιμοποιούμε το Sandplay;
Χρησιμοποιώντας μια κλινική περίπτωση, θα εξερευνήσετε το συμβολισμό και τις θεραπευτικές ιδιότητες της άμμου. Θα επικεντρωθούμε στη χρήση του νερού και της άμμου, καθώς και στο συμβολικό νόημά τους. Θα χρησιμοποιήσουμε μια κλινική περίπτωση για να κατανοήσουμε τις διαφορετικές χρήσεις ξηρής και υγρής άμμου.

Βασικά στοιχεία της πρακτικής Sandplay και του προγράμματος εκπαίδευσης ISST
Θα αναθεωρήσουμε τα πρακτικά συστατικά της Jungian / Kalffian Sandplay πρακτικής, όπως τη συλλογή μινιατούρων, την αίθουσα, την παρατήρηση, την καταγραφή και τη λήψη φωτογραφιών. Θα προσπαθήσουμε να κατανοήσουμε τη συμβολική σημασία πίσω από αυτά. Θα μάθουμε επίσης πώς αυτά τα στοιχεία επηρεάζουν τη διαδικασία του Sandplay.

Sandplay vs Sandtray therapy
Θα συζητήσουμε για τις διαφορές των δύο θεραπευτικών προσεγγίσεων.
Θα κάνουμε μία εισαγωγή στο Sandtray therapy και πώς συνδέεται με τις νευροεπιστήμες. Θα κατανοήσουμε τον τρόπο που δουλεύει το κατευθυντικό μοντέλο sandtray therapy, θα εργαστούμε οι ίδιοι σε μικρές ομάδες κατευθυντικά, και θα δούμε πώς μπορούμε να δουλέψουμε με διάφορους και διαφορετικούς πληθυσμούς μέσω του sandtray therapy (παιδιά, ενήλικες, οικογένεια, ζευγάρι)

Θα κλείσουμε το σεμινάριο με την κ. Μαρία Α. Χρήστου η οποία θα μιλήσει για το νέο βιβλίο ''Ψυχοθεραπείες μέσω εκφραστικών τεχνών'' και τη συμμετοχή της σε αυτό, του οποίου την επιμέλεια έχει η κυρία Τατιάνα Ρόμπερτσον.

Θα δοθεί βεβαίωση παρακολούθησης

Χώρος Διεξαγωγής :
Ψυχοπαιδαγωγικό κέντρο αρχήΖΩ
Λεωφόρος Μαρίνου Αντύπα 84 και Αγίου Νικολάου 7, Ηλιούπολη
Τηλ. Επικοινωνίας 2114014768
Κόστος :
Προπτυχιακοί Φοιτητές / Άνεργοι / ΑΜΕΑ: 60€
Επαγγελματίες: 70€

Περιορισμένος αριθμός συμμετοχών

Η εκδήλωση ενδιαφέροντος γίνεται με e-mail στη διεύθυνση: kentro.arxizo@gmail.com στο οποίο θα αναφέρονται:
-o τίτλος του σεμιναρίου
-το ονοματεπώνυμο
-η ειδικότητα
-τηλέφωνο επικοινωνίας

www.arxizo.gr

Ημέρες και ώρες σεμιναρίου :
Σαββατο 2/11/2019 13:00-19:00

Λίγα λόγια για τις εισηγήτριες

Η Μαρία Α. Χρήστου είναι εξειδικευμένη στη θεραπεία και συμβουλευτική παιδιών, ενηλίκων και οικογενειών, χρησιμοποιώντας τις μεθόδους της Εικαστικής Θεραπείας και της θεραπείας Sandplay. Έλαβε το μεταπτυχιακό της δίπλωμα στην Εκφραστική Ψυχοθεραπεία το 2000 από το Lesley University του Cambridge των Ηνωμένων Πολιτειών.

Από τότε και μέχρι σήμερα έχει εργαστεί για περισσότερα από δέκα χρόνια ως εικαστική θεραπεύτρια τόσο στις ΗΠΑ όσο και στην Ελλάδα. Ειδικότερα, από το 1989 έως το 2004 εργάστηκε μεταξύ άλλων

στον Summer Camp Organization (Στοκχόλμη, Σουηδία),
στο Alsten School (Στοκχόλμη, Σουηδία),
στην Ilex / Vinfen Corporation (Μασαχουσέτη, Η.Π.Α.),
στο Arlington Youth Counseling Center (Μασαχουσέτη, Η.Π.Α.),
στην YWCA (X.E.N., Μέρυλαντ, Η.Π.Α.),
στη North Charles Inc., Mental Health & Addiction Services
(Μασαχουσέτη, Η.Π.Α.) και
στην Turnaround Inc. (Βαλτιμόρη, Μέριλαντ, Η.Π.Α.).

Επιπλέον της εργασίας της ως θεραπεύτρια, είναι αντιπρόεδρος στην εταιρεία Ψυχολογία και Τέχνη, όπου παραδίδει μαθήματα στο Sandplay και την Εικαστική Θεραπεία. Μιλάει Ελληνικά, Σουηδικά και Αγγλικά. Είναι πιστοποιημένη εικαστική θεραπεύτρια από το US Art Therapy Credentials Board και μέλος των International Expressive Arts Therapy Association και Swedish Family Therapy Association.

Πληροφορίες σχετικά με το Sandplay Therapy στο
http://art-sandplay-therapy.gr/


Η Μαρία Κωνσταντινοπούλου σπούδασε Ψυχολογία και έκανε μεταπτυχιακό στην Παιδοψυχολογία. Έχει μετεκπαιδευτεί στη Συστημική-Οικογενειακή Ψυχοθεραπεία, στη Συμβουλευτική Ψυχολογία καθώς και στην ψυχοθεραπεία με άμμο (Sandtray therapy και Sandplay therapy). Επιπλέον μετεκπαιδεύτηκε στην Ειδική αγωγή, με έμφαση στις ειδικές μαθησιακές δυσκολίες και τα προβλήματα συμπεριφοράς.

Εκπαιδεύτηκε στον Πανελλήνιο Σύλλογο Σχολών Γονέων της Μαρίας Χουρδάκη στην εκπαίδευση και τον συντονισμό Σχολών Γονέων. Ακολούθησαν μετεκπαιδεύσεις στη Διαχείριση Προβλημάτων της Σχολικής Τάξης, στις Σύγχρονες προσεγγίσεις στην Εκπαίδευση Μαθητών με Αναπηρία και Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες, στο Ειδικό Πρόγραμμα Παρέμβασης βασισμένο στο Αθηνά Τεστ Διάγνωσης Δυσκολιών Μάθησης, στα Βασικά εργαλεία για την διαχείριση συμπεριφοράς στο Σχολείο και την παράλληλη στήριξη μαθητών στο σχολικό πλαίσιο.

Έχει παρακολουθήσει ετήσιο σεμινάριο εκπαίδευσης στην Ομαδική Ανάλυση, κατέχει επάρκεια χορήγησης του Αθηνά-τεστ (Διάγνωσης Δυσκολιών Μάθησης) και του Ερωτηματολογίου Δια-προσωπικής και Ενδο-προσωπικής Προσαρμογής Παιδιών και Εφήβων (ΕΔΕΠΠΕ). Έχει συμμετάσχει στο 9ο Πανελλήνιο Συνέδριο της Επιστημονικής Ένωσης Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας για τη Διάδοση των Τ.Π.Ε στην εκπαίδευση, με τίτλο ''Η εκπαίδευση στην εποχή των Τ.Π.Ε''.

Εργάζεται ως ψυχοθεραπεύτρια παιδιών και ενηλίκων και ως ειδική παιδαγωγός σε παιδιά με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες, ενώ παράλληλα συντονίζει ομάδες γονέων.
Διατηρεί το ιδιωτικό ψυχοπαιδαγωγικό κέντρο στην Ηλιούπολη αρχήΖΩ.Τέλος αρθρογραφεί αναλύοντας θέματα δυσκολίων μάθησης και ψυχολογίας στους ισότοπους:

http://mariakonstantinopoulou14.blogspot.gr
www.my-family.gr
www.babyradio.gr